You are here:  / Mieszkania / Pozycjonowanie a Duplicate Content

Pozycjonowanie a Duplicate Content

Artykuł przedstawia niekorzystny wpływ zjawiska Duplicate Content na pozycjonowanie twojego serwisu. Jak sama nazwa wskazuje duplicate content to nic innego jak duplikat treści. Każdy pozycjoner wie jak niekorzystnie wpływa duplikat na pozycję serwisu w google. Jednak nie o tym będzie ten artykuł. Otóż okazuje się że zjawisko duplicate content możemy wywoływać zupełnie nieświadomie. Wielu z nas stara się i pisze unikalne treści, nasza praca okazuje się jednak nieco daremna jeżeli wytwarzamy duplicate content. Na czym to polega ?

Otóż zjawisko to najczęściej występuje w gotowych systemach zarządzania treścią takich jak WordPress czy Joomla. Chodzi tu o strony dynamiczne. Fajnie to wygląda kiedy sobie wyróżnimy jakiś wpis na stronę główną, ale czy dobrze robimy ?

Robot google przechadzając się po naszym serwisie wpierw czyta wszystkie treści zawarte na stronie głównej, potem przechodzi zupełnie jak zwykły użytkownik do kategorii, tam widzi po raz drugi te same treści, wreszcie przechodzi do głównej treści. I co widzi ? Znowu te same treści ! Wytworzyłeś tak zwany Duplicate Content. Twoja treść nad którą tyle się męczyłeś została uznana za duplikat.

To nie fikcja. To rzeczywistość. Robot google jest okrutny.

Sprawa druga to twój adres URL. Jeżeli twoja strona znajduje się pod www i bez www to wpływa to także na pozycję twojej strony. Robot wie że strona.pl i strona www.strona.pl to te same serwisy, jednak przegląda dwa razy tą samą treść, co zajmuje mu więcej czasu. A co za tym idzie twoja strona dostaje gorszą ocenę. Jak zapobiec zjawisku Duplicate content ? Jakie mogą być skutki ? O tym i o innych ważnych rzeczach z tej branży dowiesz się na naszej stronie o pozycjonowaniu. Zapraszam.

Podobne artykuły tematyczne o architekturze: